joi, 24 ianuarie 2013

Profesor la tara...

Hello fetele!
Astazi voi posta un articol din categoria "Akadeea's Mind" si dupa cum va spuneam acum ceva vreme postarile din aceasta categorie vor fi genul de postari in care veti afla cate ceva despre mine sau despre ce imi trece mie prin cap din cand in cand. :)
Unele dintre voi stiti deja ca lucrez in invatamant fiind profesoara la tara. Sa fii profesor la tara are unele avantaje insa are si foarte multe dezavantaje.
De ce sa fii profesor la tara:
  • AVANTAJE:
  1. Copiii sunt mult mai respectosi deoarece (cred eu) nu au acces la informatii, telefoane ultimul tip, Facebook si alte chestii asa cum au copiii de la oras (cel putin nu toti). Ei sunt mult mai incantati si mai bucurosi sa vada ca profesorul isi da interesul si ii iubeste.
  2. Copiii sunt mult mai cuminiti
  3. .... Nu cred ca exista trei :)) Toate avantajele sunt legate de comportamentul copiilor si atitudinea lor fata de cadrele didactice si scoala.
  • DEZAVANTAJE:
  1. Frigul din scoala ( datorat lipsei de lemne si sobelor mai mult sau mai putin functionale)
  2. Naveta obositoare (nu mai pun la socoteala ca uneori este necesar sa mergi pe jos kilometrii intregi)
  3. Conditiile de igiena din scoala care nu sunt tocmai la standarde europene
  4. Materiale didactice insuficiente
  5.  Nepasarea autoritatilor de conditiile din scoala, de copii sau de cadrele didactice
  6. Nedecontarea banilor de naveta (cel putin la scoala unde predau eu)
  7. Salariul mic
  8. Responsabilitate mare
Si sunt destul de multe dezavantaje insa ma gandesc daca mai are rost sa le insir aici...
Si totusi sunt profesor de trei ani in aceeasi scoala, si totusi nu vreau sa predau la oras, si totusi parca se poate si mai rau...
Adevarul e ca invatamantul nu e pentru toata lumea. Ca sa fii profesor trebuie sa iti iubesti meseria si nu in ultimul rand trebuie sa iubesti copiii. Trebuie sa realizezi ca daca un singur copil dintr-o clasa se bucura ca ai venit la ora si este nerabdator sa invete ceva nou de la tine si a batut kilometrii intregi pe jos, prin ger, pe zapada pana la brau, pe intuneric si tu la randul tau, ca profesor, trebuie sa iti faci datoria fata de acel copil si sa il respecti, asa cum el te respecta pe tine si sa fii acolo pentru el, sa il ajuti, sa il indemni, sa il inveti. 
E mare bucurie pentru mine, ca profesor, sa vad ca un copil isi da silinta si vrea sa invete. E o mare bucurie pentru mine ca un copil care a fost indrumat de mine se duce la olimpiada si ia rezultate bune.
Nu e usor sa fii profesor la tara, insa nu cred ca vreau sa fiu profesor la oras prea curand. Poate va intrebati de ce. Pai pentru ca intre copiii de la oras si profesor nu exista o legatura foarte stransa, pe cand copiii de la tara au pentru profesorul lor preferat o dragoste si un respect aparte si acest lucru pentru mine inseamna foarte mult. Nu pot exprima acest sentiment in cuvinte si nici nu o sa incerc.
Va las cu cateva poze prin care sper sa va insuflu simplitatea, bucuria si dragostea copiilor...
Si eu pe campiile patriei iarna, in drum spre scoala:


2 comentarii:

  1. Foarte emotionant ce ai scris...Ma bucur ca mai sunt si copii cu bun simt. Cu greu mai gasesti asa ceva la oras, unde superficialitatea, banii si fitele sunt la putere.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu te cunosc, nu stiu cine esti, nu am citit pe blog decat articolul acesta.
    Am fost profesor, am facut naveta, mi-a placut dar a fost si un mare calvar.

    Ai insirat 8 dezavantaje si tot spui ca nu ai preda la oras: ori ptr ca inca locuiesti cu parintii - nu conteaza daca pierzi 2 ore pe zi cu naveta sau te trezesti de la 6 a.m in fiecare zi ptr ca atunci cand te intorci de la scoala te asteapta un pranz cald, faci un nani, mai cauti o fisa si inapoi la nani la 1o p.m, ori pentru ca esti casatorita si ai un sot cu un salariu dublu decat al tau. Daca locuiesti cu parintii te ajuta si cu un banut si atunci nu vezi paguba de pe naveta (asta in cazul in care ti se plateste naveta integral)

    Intr-adevar se creeaza o legatura intre prof si copil dar cu cativa, nu cu toti.
    Ai 2-3 care vor intr-adevar sa invete si te multumesti doar in cazul in care nu vrei sa faci performanta.

    Eu am vrut mai mult. Am predat si la tara dar si la oras, direct la liceu si mi-a placut. Mi-am legat prietenii cu cativa elevi. S-au creat si acolo legaturi stranse, dar intr-adevar m-a scarbit. Totul! Mi-am dat demisia. Imi place sa predau dar nu mai pot in asa sistem.

    Am facut olimpiade, concursuri, am publicat, am castigat burse de formare in strainatate si nimeni nu m-a apreciat: nimeni nu m-a scos in fata sa ma laude, nimeni nu mi-a dat un post mai bun desi am avut note fruntase la titularizare si def(ptr ca erau tinute ptr pilele lor), nimeni nu mi-a dat bani mai multi. Mi-e dor intr-un fel de anii de scoala dar NU MA POT INTOARCE! nu ma intorc sa fiu o bataie de joc.
    O sa incerc sa ma zbat sa deschid o afacere, sa predau in propria afacere.
    Cat am fost profesor nu am vazut alti profesori dornici sa faca treaba, sa lucreze cu elevii,sa ii trimita la olimpiade, sa faca pregatire ptr bac (scriau in condica dar nu se duceau la ore), sa faca ceva extracurricular cu ei, sa le aduca fise interesante, nu mai vorbesc de materiale video sau audio. Niciodata! Eu eram singurul profesor care se agita. Ca fraierul. M-au iubit elevii. Si eu pe ei dar....nu compenseaza.

    Nu stiu ce compenseaza pentru tine. Doar ai 8 dezavantaje si ai spus ca nu sunt toate..
    Na.. acum fiecare are mmotivele proprii.


    RăspundețiȘtergere

Hits