joi, 14 aprilie 2016

Secretele unui păr frumos şi sănătos

Bună fetele!

Pentru că azi am avut programare la "hair stylist" la singura persoană pe mâinile căruia îmi las părul m-am gândit să vă împărtăşesc câteva din secretele mele pentru un păr frumos şi sănătos.

1. O perie de păr din cu dinţii din lemn

Mie niciodată nu mi-au plăcut periile cu dinţi de metal. Mi se pare că rup părul şi îl deterioriază. Periile cu dinţi de plastic se strică repede, cel puţin cele pe care le-am avut eu, în plus electrizează părul. Am descoperit de câţiva ani periile de lemn şi nu mă mai pot despărţi de ele. În primul rând periile de păr absorb din uleiurile naturale ale părului la fiecare periere întinzându-le pe toată lungimea părului. Şi dacă aveţi o perie cu dinţii rotunzi la vârf puteţi beneficia şi de un masaj al scalpului, lucru care stimulează circulaţia sângelui.

2. Uleiurile naturale 



  • Uleiul de cocos este benefic în primul rând pentru scalp stimulând circulaţia sângelui transportul oxigenului şi a nutrienţilor către rădăcina părului;  antioxidantii, vitaminele şi nutrienţii din uleiul de cocos hrănesc scalpul şi stimulează creşterea firului de păr. Uleiul de cocos previne despicarea vârfurilor. Eu folosesc, binecunoscutul, ulei de cocos de la Solaris.



  • Uleiul de ricin ajută la creşterea părului, previne căderea părului, de asemenea, închide culoarea părului, prevenind apariţia firelor de păr albe. Momentan la acest ulei nu am descoperit un brand care să mi se pară mai OK decât altul, aşa că folosesc un ulei de richin random de la farmacia naturistă.

  • Uleiul de argan îmbunătăţeşte elasticitatea părului, previne încâlcirea firelor de păr, are efect de întărire a firelor, catifelează firele de păr, reduce riscul apariţiei mătreţii, mâncărimilor sau iritaţiilor. Până acum foloseam uleiul de argan presat la rece de la Herbal Sana dar acum acum am cumpărat uleiul de la Allderma să vedem daca e mai bun. 
MOD DE FOLOSIRE:
Firul de păr are o structură cu mici "dinţi" (cuticulă) care arată cam aşa:


Dacă nu descideţi "dinţii" uleiul va avea efect numai asupra scalpului. De aceea şi măştile de păr şi balsamul se aplică după spălare.

Deci cum folosesc eu măştile cu ulei: mai întâi încălzesc puţin amestecul de ulei (cocos, argan, richin) sau dor uleiul preferat la microunde (cam 30 de secunde), apoi  aplic de la rădăcină pe lunghimea părului ajutându-mă de un piepten cu dinţi deşi şi îmi las uleiul în păr peste noapte pentru a se absorbi. Am observat că dacă acoperiţi părul cu un prosop sau cu o cască de duş, lăsându-le pe cap peste noapte uleiul este absorbit mai bine.
Dacă nu aveţi timp, sau chef să staţi să amestecaţi uleiurile puteţi să folosiţi o săptămână ulei de cocos, o săptămână ulei de argan şi tot aşa, rotindu-le.
De obicei amestec cantităţi egale de uleiuri şi le păstrez într-un recipiet cu pulberizator şi pulberizez direct pe păr.
De asemenea, iarna. iau o cantiate infimă de ulei de cocos şi o "masez" numai la vârfuri, zilnic (da zilnic!) până la următoarea spălare. Acest lucru previne despicarea firelor de păr.

3. Masarea scalpului

Este bine ca din când în când să ne masăm scalpul, deoarece în acest fel stimulăm circularea sângelui. Eu îmi masez scalupul atunci când aplic masca din uleiuri şi atunci când mă spăl pe cap.

4. Clătirea părului

După cum vă spuneam mai sus părul are acei "dinţişori" care aşa cum se pot "deschide" se şi închid dacă clătiţi părul cu apă puţin mai rece. Nu vă gândiţi că trebuie să clătiţi părul cu apă rece, nu vreau să raciţi; la sfârşit când simţiţi că părul este clătit, mai daţi cu duşul peste el, pentru câteva secunde, folosind apă ceva mai rece decât cea cu care l-aţi clătit.
Un alt truc pe care îl folosesc, cel puţin de două ori pe lună: îmi clătesc părul cu "apă de rozmarin". Adică: iau câteva fire de rozmarin proaspăt şi le pun la fiert în apă. La sfârşit, după ce mă spăl pe cap şi mă clătesc pur şi simplu torn "apa de rozmarin" în păr şi o las să pătrundă în păr... puteţi pune părul în prosop.

5. Nu dormiţi cu părul desprins

Ok, dacă aveţi părul lung v-aş sfătui să dormiţi cu el împletit. De ce? Pentru că aşa puteţi preveni despicarea vârfurilor. De obicei firul de păr se despică deoarece se "freacă" de haine, imaginaţi-vă ce se întâmplă când vă foiţi în pat.

6. Renunţaţi la placă şi alte surse de căldură 

Ştiu este ceva ce auziţi des. Nu vă spun să renunţaţi de tot, dar măcar nu folosiţi placa în fiecare zi.
Acum că vine vara, eu nici măcar nu îmi usuc părul cu feonul.

Acestea sunt lucrurile care fac ca părul meu să fie mai frumos şi sănătos. Unele mi le-as spus "hair stilystul" şi unele le ştiu de la bunica mea care a lucrat şi ea în aceeaşi branşă.

Şi pentru că am făcut o schimbare de look o să vă arăt şi poze cu noua freză :))



Voi ce trucuri folosiţi pentru un păr frumos?


    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu

    Hits